مراحل طراحی سایت با وردپرس

پنج شنبه, 25 مرداد 1403 10:53
امتیاز شما به این مطلب
(32 رای‌ها)

آموزش طراحی سایت با وردپرس

 

طراحی سایت حرفه ای با وردپرس در عین سادگی نکاتی دارد که اگر رعایت نشود، می تواند به سایت شما آسیب برساند. ما در این مطلب، به صورت اجمالی به بررسی مراحل طراحی سایت با وردپرس پرداخته ایم. توجه داشته باشید که طی کردن این مراحل به تنهایی کافی نیست و اصول زیادی دارد که شما باید آن را فرا بگیرید. طراحی سایت با وردپرس برای افرادی که به مراحل طراحی سایت با وردپرس اشراف دارند، سخت نیست ولی اگر شما هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، کار برای شما سخت می شود. پس عجله نکنید و سعی کنید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید. 

مراحل طراحی سایت با وردپرس

در ادامه شما را با آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس آشنا خواهیم کرد.

1. هدف خود را تعیین کنید

در ابتدای شروع طراحی سایت با وردپرس این موضوع مهم است که شما قصد راه اندازی سایت شخصی یا سایت تجاری دارید؟ چرا که مراحل طراحی این دو سایت با وردپرس کاملا متفاوت است. حتی در برخی مواقع مراحل ساخت این دو سایت ضد و نقیض است. پس باید قبل از شروع کار هدف خود را از ساختن سایت تعیین کنید.


طراحی سایت با وردپرس

 

2. نام دامنه و فضای میزبانی خود را تعیین کنید

دومین گام در آموزش طراحی سایت با وردپرس، انتخاب نام دامنه و هاست است. یک فضای قوی تر به نام (host) وجود دارد که برای استفاده کسانی است که از منابع سرویس دهنده (Server) به طور سنگین استفاده می کنند. اما اگر سایت شما بازدید کننده زیادی ندارد میتوانید از فضای اشتراکی که شرکت های ثبت دامنه ارائه می دهند استفاده کنید، و زمانی که دامنه و آدرس سایتتان را ثبت کردید، این فضا را دریافت کنید.

زمانی که شما فضا را دریافت می کنید، باید مطمئن باشید که مشخصات لازم برای وردپرس را دارد در غیر این صورت نمی توانید سایت خود را با وردپرس راه اندازی کنید. برای اینکه بتوانید بهترین نام را برای دامنه خود انتخاب کنید ما برای شما محتوا راهنمای انتخاب اسم برای سایت را آماده کرده ایم. همچنین انتخاب هاست مناسب با کسب و کارتان نیز اهمیت زیادی دارد، در محتوا معرفی شرکت برتر هاستینگ سعی کرده ایم شما را برای انتخاب بهترین هاست راهنمایی کنیم.

 

طراحی سایت وردپرسی

 

 برای انتخاب نام دامنه سایت به نکات زیر توجه کنید:

  • نامی که انتخاب می کنید باید کوتاه بوده و در ذهن کاربر بماند
  • نوشتن و تایپ کردن آن آسان باشد
  • متناسب با موضوع سایتتان باشد
  • ترجیحا کلمه کلیدی در آن استفاده شده باشد
  • از پسوند مناسب و شناخته شده استفاده کنید
  • از اعداد، کاراکترهای اضافی، خط تیره و ... در آن استفاده نکنید
  • نام دامنه شما محدود به مکان یا زمان خاصی نباشد

پس از آنکه نام دامنه خود را انتخاب کردید، باید برای ثبت آن اقدام کنید. برای این کار باید به سایت https://www.nic.ir/ مراجعه کرده و پس از ایجاد یک حساب کاربری، موجود بودن نام انتخابی را بررسی کنید. در صورتی که شخص دیگری این نام را از قبل ثبت نکرده باشد، شما می توانید آن را خریداری کنید.

 

برای خرید هاست نیز به نکات زیر توجه کنید:

  • از هاست لینوکسی استفاده کنید؛ چرا که برای سایت های وردپرسی هاست لینوکس مناسب تر است
  • هاست شما از پشتیبانی خوبی بهره مند باشد
  • امکان تست رایگان برایتان وجود داشته باشد
  • کیفیت بالا داشته و up time بالایی نیز داشته باشد 

بیشتر بخوانید: چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

 

3. نصب وردپرس

سومین گام در آموزش ساخت سایت با وردپرس، نصب خود وردپرس است. اصولا بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاستینگ از پیشخوان cpanel استفاده می کنند. اگر هاست شما نیز از این پنل استفاده می کند، می توانید به ترتیب زیر ادامه کار را پیش ببرید:

1. وارد حساب هاستینگ خود شده و به کنترل پنل cpanel بروید.

2. سپس آیکون " WordPress " یا " Website " را پیدا کنید.

3. حال دامنه ای که می خواهید وب سایتتان روی آن نصب کنید، انتخاب کنید.

4. در آخر هم دکمه " install now "  را انتخاب کنید.

طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

در حال حاضر شما به سایت خود دسترسی دارید. پس از آن باید برای نصب وردپرس طبق مراحل زیر که در تصویر مشخص کرده ایم، پیش بروید:

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس

پس از نصب وردپرس زبان فارسی را انتخاب کنید و ادامه را کلیک کنید. در مرحله بعد اطلاعاتی را از شما می خواهد که باید آنها را وارد کنید. این اطلاعات شامل:

  • نام پایگاه داده ای که ساخته اید
  • نام کاربری که همان نامی است که در دیتابیس وصل کردید
  • رمز که همان رمز کاربر دیتابیس است
  • میزبان را localhost بنویسید

 آموزش طراحی سایت با وردپرس

حال باید موارد دیگری را نیز مشخص کنید:

  • عنوان سایت همان آدرس سایتی است که درحال ساختن آن هستید
  • نام کاربری شما هر نامی می تواند باشد که در زمان ورود به سایت آن را نمایش میدهد
  • رمز خود را پیچیده انتخاب کنید
  • اگر تیک نمایش به موتورهای جستجو را فعال کنید سایت شما به موتورهای جستجو نشان داده میشود

اکنون بر "راه اندازی وردپرس" کلیک کنید.

در نهایت دکمه " ورود" را بزنید، نام کاربری و رمز خود را وارد کرده تا در قسمت مدیریت سایت وارد شوید. در مقاله " آموزش نصب وردپرس روی هاست " به طور کامل در این باره صحبت کرده ایم.

 

4. وردپرس را پیکربندی کنید

پس از آنکه مراحل بالا را طی کردید در مرحله بعدی آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس، باید آدرس yourwebsitename.com/wp-admin را در گوگل جستجو کنید. صفحه ای مطابق با شکل زیر به شما نشان داده خواهد شد:

مراحل ساخت سایت با وردپرس

در این گام از مراحل ساخت سایت با وردپرس، نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله قبل از نصب وردپرس انتخاب کرده بودید را وارد کنید. اکنون شما به بخش پیشخوان وردپرس دسترسی دارید:

1. ابتدا پیام خوش آمدگویی به شما نشان داده میشود که در این قسمت لینک هایی برای دسترسی ساده تر به سایر بخش ها در اختیار شما قرار داده می شود.

2. می توانید وضعیت فعلی سایت و آنچه تا کنون رخ داده را مشاهده کنید.

3. بخش نوشته ها مربوط به بخش وبلاگ سایت است.

4. رسانه مربوط به قسمت بارگذاری هر نوع فایل تصویری و ویدیویی در سایت می باشد که در کتابخانه رسانه ذخیره می شوند.

5. برگه ها مربوط به بخش ایجاد صفحات اصلی سایت مثل صفحات درباره ما، تماس با ما و ... است.

6. دیدگاه ها، این قسمت می توانید دیدگاه ها را مدیریت و مشاهده کنید.

7. نمایش که در این بخش می توانید طراحی سایت را تغییر داده یا سایت خود را سفارشی سازی کنید.

8. افزونه ها، در این قسمت می توانید افزونه های نصب شده در سایت و افزونه های مورد نیاز را مشاهده و جستجو کنید.

9. کاربران که می توانید برای هر کاربر محدودیت دسترسی تعیین کنید.

10. تنظیمات، مربوط به تنظیمات اصلی افزونه سایت است.

آموزش طراحی سایت وردپرس

 

مراحل پیکربندی وردپرس

در این قسمت از آموزش طراحی سایت با وردپرس، نوبت به پیکربندی وردپرس می رسد. تنظیمات و پیکربندی وردپرس نیز دارای مراحل و نکاتی می باشد که در ادامه به طور کامل آموزش خواهیم داد.

1. تنظیم پیوند یکتا

یکی از مهم ترین در آموزش طراحی سایت وردپرس، تنظیم کردن پیوند یکتا می باشد که باید تنظیمات کاملا درست باشد تا بعدا نیازی به تغییر آن روی سایت نباشد. برای تنظیمات پیوند یکتا باید اطلاعات کافی داشته باشید که بتوانید بهترین پیوند یکتا را انتخاب کنید.

 باید آدرس ها را به نحوی انتخاب کنید که گویای محتوای صفحه باشد؛ به عنوان مثال آدرس صفحه تماس با ما باید به صورت yoursite.com/contactus باشد. برای تنظیم کردن پیوند یکتا در وردپرس به ترتیب زیر عمل کنید:

پیشخوان وردپرس، تنظیمات، پیوند های یکتا و در نهایت نام نوشته را انتخاب کنید.

آموزش ساخت سایت با وردپرس

 

2. ایندکس سایت را فعال کنید

اگر بخواهید سایتتان در گوگل دیده شود، باید توسط ربات های گوگل ایندکس شود. برای اطمینان از ایندکس شدن سایتتان، مسیر زیر را طی کنید:

تنظیمات، بخش خواندن در این قسمت باید تیک گزینه ای که در عکس می بینید غیر فعال باشد.

مراحل ساخت سایت با وردپرس

 

3. عناوین و برچسب سایت را تنظیم کنید

برای تنظیم کردن این قسمت ابتدا به تنظیمات رفته، سپس به زیر منو " عمومی " بروید. در این قسمت عنوان سایت و معرفی کوتاهی از سایت را به سلیقه خود پر کنید.

مراحل ساخت سایت با وردپرس

 

4. دیدگاه را تنظیم کنید

شما می توانید امکان ثبت نظر را برای کاربران فعال یا غیر فعال کنید. ثبت نظر زیر محتواهای سایت این امکان را به شما میدهد تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. برای مدیریت این بخش باید به قسمت تنظیمات و زیر منو گفت و گو بروید. در این قسمت باید با توجه به آنچه می خواهید، گزینه ها را فعال یا غیر فعال کنید. 

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟

 

5. زمان محلی سایت را تنظیم کنید

با تنظیم زمان محلی سایتتان می توانید زمان انتشار برگه ها و نوشته های سایت را قابل پیش بینی تر کنید. برای تنظیم زمان محلی به تنظیمات وردپرس، زیر منو عمومی بروید. در نهایت تنظیمات را روی تهران پیکربندی کنید.

 طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

 

5. انتخاب قالب

در ادامه نحوه طراحی سایت با وردپرس، نوبت به طراحی ظاهری سایت می رسد. برای ظاهر سایتتان می توانید در وردپرس از قالب های آماده استفاده کنید. بعضی از قالب ها برای مدیریت و بازدید کنندگان امکانات اضافی نیز دارد. شما می توانید برای سایت خود از قالب های رایگان موجود در سایت ها استفاده کنید که دانلود و نصب راحتی بر روی وردپرس دارد همچنین دارای تنوع زیادی می باشد که با توجه به نیاز خود آنرا انتخاب می کنید. اما اگر خواهان قالب اختصاصی دو راه دارید یا می توانید خودتان طراحی کنید یا به طراحان قالب سفارش خود را بدهید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که انتخاب قالب از دو لحاظ موثر است اولا برای زیبایی و مورد پسند بودن کاربر دوما از نظر فنی و سئو قوی باشد. در صفحه بهترین قالب های سئو وردپرس این نمونه قالب ها را معرفی کردیم.

در این مرحله ابتدا لازم است که قالب سایت را نصب کنید:

مراحل نصب قالب سایت

از طریق پیشخوان وردپرس به مسیر نمایش، پوسته رفته و گزینه " افزودن پوسته تازه " را انتخاب کنید. اکنون نام قالبی که می خواهید آن را روی سایت نصب کنید را در قسمت " جستجو در پوسته ها " وارد  کنید؛ در این قسمت می توانید قالب مورد نظرتان را مشاهده کنید، حال گزینه " نصب " را کلیک کنید. پس از مدتی قالب سایت نصب خواهد شد. پس از آن گزینه " فعال سازی " را انتخاب کنید.

آموزش گام به گام طراحی سایت با وردپرس 

 

6. افزودن افزونه های مورد نیاز

در ادامه طراحی وب سایت وردپرس، نوبت به نصب افزونه ها می رسد. با افزودن، افزونه ها می توانید امکانات جانبی مورد نیازتان را در کنار وردپرس بر روی سایتتان نصب کنید. با توجه به سایتان می توانید افزونه هایی را نصب کنید که در جهت رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند. بسیاری از افزونه ها مانند قالب رایگان هستند که می توانید به راحتی آنها را نصب کنید ولی هرگز زیاده روی نکنید. در محتوای بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس، می توانید با افزونه های مورد نیاز برای فروشگاه خود آشنا شوید.

 

7. صفحات اساسی سایت را بسازید

صفحات غیر پویایی همان صفحات اساسی هستند، مثل صفحه (درباره ما) نوع سایت در صفحات اساسی هم موثر است و شما می توانید از قسمت کانتر وردپرس کارتان را انجام دهید. و همچنین تنظیمات دیگری هم وجود دارد که باید بروی سایتتان انجام دهید.  برای ساخت صفحات اصلی سایتکه در وردپرس با عنوان برگه شناخته می شوند مثل صفحه اصلی، وبلاگ ،نمونه کار، درباره ما، تماس با ما و… باید از طریق پیشخوان وردپرس، به بخش برگه ها رفته و افزودن جدید را انتخاب کنید. 

 

8. وبلاگ نویسی را شروع کنید

به وارد کردن مطالب به سایت وبلاگ نویسی می گویند. اگر توانستید مراحل را به بهترین نحو انجام دهید و سایت شما مشکلی ندارد می توانید مطالب مورد نظر خود را وارد سایت و منتشر کنید این مطالب خیلی در رساندن منظور شما به کاربران اثر دارد پس در ارسال آنها کاملا دقت فرمایید. علاوه بر وبلاگ نویسی، سایت شما نیاز به بهینه سازی برای موتورهای جستجو هم دارد؛ محتوای " سئو وردپرس چیست؟ " آموزش مفید و کاملی برای سئو سایت به شما داده است.

آموزش طراحی سایت وردپرسی 

چرا سایت خود را با وردپرس بسازیم؟

در دهه اخیر طراحی وب سایت به معنای واقعی دچار تغییر و تحول شده است و اغلب به دنبال این هستیم چگونه طراح سایت شویم؟ با روی کار آمدن سیستم های مدیریت محتوای حرفه ای همچون وردپرس و پیشرفت چشمگیر آنها در استفاده آسان عموم مردم از آن نگاه مردم به طراحی سایت نگاهی آشنا تر و صمیمانه شده است. برای طراحی سایت با وردپرس می توان در چند دقیقه نسخه وردپرس فارسی را از سایت وردپرس دانلود نمود و با استفاده از فایل اینستالر و در سه گام ساده آن را روی حرف هاست لینوکسی نصب نمود. پس از نصب وردپرس کافیست یک قالب متناسب با موضوع کاری که می خواهید انجام دهید، روی قالب خام وردپرس نصب کرده و شروع به ورود مطالب سایت نمایید. در واقع طراحی سایت با کمک وردپرس، یکی از روش های طراحی سایت ارزان است.

در این مرحله باید انتخاب کنید که هدف شما از طراحی سایت با وردپرس چه بوده و متناسب با آن قالب فروشگاهی، شرکتی، خبری، آگهی و غیره انتخاب کنید. برای افزودن امکانات بیشتر به وردپرس کافیست از منوی افزونه ها بخش افزودن امکان مورد نظر را در فیلد جستجو وارد کنید. در این حالت تمام افزونه هایی که برای آن کاربرد نوشته شده باشند به ترتیب بیشترین تعداد نصب سایر کاربران نمایش داده می شود.

همچنین برای داشتن یک سایت حرفه ای وردپرسی می توانید از شرکت طراحی سایت وب پویا کمک بگیرید. تیم وب پویا به شما کمک می کند تا در هر زمینه ای که مشغول به کار هستید، یک سایت وردپرسی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید.

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

 

برای مثال زمانی که می‌خواهید سایت وردپرسی خود را مجهز به فروشگاه اینترنتی نمایید کافیست از منو افزونه ها، افزونه فروشگاه ووکامرس را جستجو نمایید و آن را نصب و فعال سازید. به همین راحتی وب سایت وردپرسی شما تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی می شود.

در اینجا ما آموزش طراحی سایت با وردپرس و آموزش طراحی سایت حرفه ای را توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

بیشتر بخوانید: هزینه طراحی وب سایت با وردپرس 

 

❔︎ سوالات متداول

مراحل اصلی طراحی سایت با وردپرس کدام است؟

  1. ثبت دامنه
  2. خرید هاست
  3. نصب وردپرس
  4. پیکربندی وردپرس
  5. نصب قالب وردپرس
  6. نصب افزونه های موردنیاز
  7. اضافه کردن محتوا

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

از آنجاییکه افراد زیادی با وردپرس کار می کنند، این سیستم مدیریت محتوا، امنیت بالایی دارد و دائما در حال بروزرسانی می باشد، همچنین طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با طراحی سایت اختصاصی، به زمان و دانش کمتری نیاز دارد و کار با آن بسیار راحت است.

 

 

بروزرسانی در پنج شنبه, 25 مرداد 1403 10:53

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا